شماره تماس:
۰۹۳۷-۹۸۴-۰۱۶۵
ایمیل:
progrun.co@gmail.com

5 راه ساده برای ساختن برند شخصی خود. در این مقاله به راه های ساخت برند شخصی و تاثیر آن بر روی ارتقا شغل، جذب مشتریان و کسب درآمد بیشتر می پردازیم.

راه های ساختن برند شخصی

ساختن برند شخصی بخش مهمی از فرآیند حرفه ای است. برند شخصی می تواند به شما کمک کند تا در زمینه ای که فعالیت می کنید از سایر رقبا یک سروگردن بالاتر باشید.

یک وب سایت بسازید

اگر می‌خواهید برند شخصی خود را به صورت آنلاین بسازید، داشتن یک وب‌سایت بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا از دیگر افرادی که سعی در انجام این کار دارند متمایز شوید.

می توانید از وب سایت خود برای به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد خود و زمینه فعالیت خود استفاده کنید، با سایر متخصصان در زمینه فعالیت خود ارتباط برقرار کنید، و در نهایت دید خود را برای کارهایی که انجام می دهید بهبود بخشید.

هنگام که سایت خود را می سازید، به این فکر کنید که چه نوع محتوایی به بازدیدکنندگان کمک می کند تا در مورد اینکه شما چه کسی هستید و چه نوع تجربه شغلی یا مهارتی دارید بیشتر بدانند. که این باعث می شود آنها بخواهند شما را استخدام کنند یا با شما کار کنند. در نظر داشته باشید سایت شما باید ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد. زیرا این باعث می شود تا کاربران زمان بیشتری در وب سایت شما بمانند.

اگر برای ساخت سایت خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید.

در شبکه ها و رسانه های اجتماعی اکانت ایجاد کنید

بعد از طراحی وب سایت دومین گام برای ایجاد برند شخصی به صورت آنلاین، ساخت حساب در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام و غیره است. رسانه ها و شبکه های اجتماعی در حال حاضر بسیار بزرگ هستتند و راهی عالی برای نشان دادن خصوصیات اخلاقی، تخصص و علایق شما می باشند.

هر چه افراد بیشتری شما را دنبال کنند یا به حرف های شما توجه کنند، احتمال اینکه در آینده شما را استخدام کنند یا در صورتی که محصولی ارائه می دهید، از شما خرید کنند بیشتر خواهد بود.

نوشتن پست در بخش وبلاگ سایت خود یا پست مهمان برای وبلاگ دیگران

نوشتن یک راه عالی برای ایجاد برند شخصی شماست، زیرا رسانه یا وسیله ای است که به شما آزادی بیان، ارتباط با مردم و به اشتراک گذاشتن تخصص خود را می دهد. تا زمانی که چیزی برای گفتن دارید، نوشتن در مورد آن، در وبلاگ خودتان یا پست مهمان برای دیگران، می تواند بسیار موثر باشد.

وقتی برای مخاطب می نویسید، به آنچه می خواهند بخوانند فکر کنید و سعی کنید زیاد وارد مباحث فنی نشوید تا آنها گیج و سردرگم نشوند. به یاد داشته باشید: مختصر و مفید. خوانندگان را به یکباره غرق در اطلاعات زیاد نکنید.

اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که می نویسید هدف مشخص و روشنی داشته باشد. همچنین کاملاً تحقیق شده باشد تا مطالبی که در پست ذکر شده است با حقایق یا منابع قابل تأیید باشد.

اگر می‌خواهید از تصاویر یا ویدیوها در پست‌های خود استفاده کنید، مطمئن شوید که مرتبط هستند و علاوه بر اینکه باعث قابل فهم تر شدن موضوع می شوند، ارزش پست شما را نیز بالاتر می برند، نه اینکه حواس خواننده را از نکات اصلی در هر پاراگراف منحرف کنند.

اگر چندین تصویر در یک مقاله استفاده می شود، همه آنها باید به طور هماهنگ با هم کار کنند، در غیر این صورت ممکن است به جای حرفه ای بودن، نامرتب به نظر برسد که برای تصویر برند هر کسی (از جمله شما) خوب نیست.

در رویدادهای مرتبط با فعالیت خود صحبت کنید

سخنرانی در رویدادهای مرتبط با فعالیت شما، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد برند شخصی و گسترش ارتباطات شماست. با این حال، مطمئن شوید که چیز ارزشمندی برای گفتن دارید!

فقط به این دلیل صحبت نکنید که دوست دارید روی صحنه بروید یا می خواهید مورد توجه قرار بگیرید. مطمئن شوید که آنچه به اشتراک می گذارید برای حضار ارزش دارد. و همچنین مایل باشید پس از هر صحبتی بازخورد بخواهید تا مردم در آینده آن را به طور مثبت به خاطر بسپارند.

با افرادی که در زمینه فعالیت شما بانفوذ، توانمند و موفق هستند در صورت امکان ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط با دیگران و شبکه سازی یکی از بهترین راه ها برای ایجاد برند شخصی آنلاین است. با شبکه سازی، می توانید با متخصصان دیگری در زمینه فعالیت خود آشنا شوید که منافع و علایق مشابهی با شما دارند. شما همچنین می توانید از طریق تجربیات آنها و با تعامل با آنها در رسانه های اجتماعی از آنها بیاموزید.

جوامع یا گروه‌های محلی را پیدا کنید که به حوزه یا زمینه فعالیت شما مرتبط هستند. اگر در منطقه شما در دسترس نیست، به جای آن به یک انجمن مجازی ملحق شوید!

سخن پایانی

برندسازی شخصی در مورد کسب اعتبار برای خود در زمینه ای که فعالیت می کنید است و می تواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری جذب کنید، درآمد بیشتری کسب کنید و به طور کلی شغل خود را ارتقا دهید.

راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد: می‌توانید یک وب‌سایت ایجاد کنید که در آن اطلاعاتی درباره خودتان و کارتان به اشتراک بگذارید. پست های وبلاگ بنویسید که تخصص شما را نشان دهد. به جوامع آنلاین بپیوندید که در آن افراد در مورد موضوعات مرتبط با کاری که شما انجام می دهید صحبت می کنند. در کنفرانس ها و رویدادهای مختلف و مرتبط با فعالیت خود در صورت امکان صحبت کنید، در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید.

اینترنت ابزاری عظیم برای برندسازی شخصی است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا با افرادی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. این مهم است که نه تنها از رسانه های اجتماعی استفاده کنید و در وب سایت یا وبلاگ خود محتوا ایجاد کنید، بلکه با متخصصان دیگری که می توانند بر حرفه شما تأثیر بگذارند نیز گفتگو کنید.

در عصر دیجیتال امروز، حضور آنلاین برای هر حرفه‌ و کسب و کاری که می‌خواهد صدایش توسط دیگران شنیده شود، حیاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *